Tiedote Kymsoten Tehyläisille!

25.7.2019

TIEDOTE KYMSOTEN TEHYLÄISILLE 19.7.19 Kymsoten yt-neuvottelut alkoivat 27.5 ja päättyivät suunnitellusti 8.7.2019. Kymsoten hallitus kokoontui 16.7 ja hyväksyi työnantajan yksipuolisen esityksen 25 miljoonan euron säästötavoitteen saavuttamisen esityksessä mainituin sopeuttamistoimenpitein vuoteen 2020 loppuun mennessä. Sopeuttamistoimilla tarkoitetaan organisaatiorakenteen uudelleen järjestämistä, toimintayksiköiden määrän tai koon supistamista sekä henkilöstövähennyksiä myös irtisanomisten kautta. Liitteenä on pääluottamusmiesten kanta työnantajan esitykseen sekä sittemmin tehtyyn päätökseen. Kannanotto on laadittu yhteistyössä Tehyn, Superin, Jukon, Jytyn ja JHL:n pääluottamusmiesten kesken. Yhteistyö pääsopijajärjestöjen neuvottelijoiden välillä on ollut tiivistä läpi neuvotteluiden. Tehyn viiden ammattiosaston hallituksen tapaamiset toteutuivat suunnitellusti neuvotteluiden aikana ja jatkuvat aktiivisesti yt-toimenpiteiden loppuun saakka. Tarvittaessa reagoimme yhteisvoimin vaadittavilla toimenpiteillä. 11.7 työnantajan järjestämässä henkilöstöinfossa saimme seuraavien henkilöstöinfojen aikataulut: - Tukipalvelut pe 23.8 - Terveyden- ja ikääntymisen palvelut ma 26.8 - Osallisuuden palvelut ti 27.8 Kaikki tilaisuudet ovat Jylpyllä Takojantie 1 auditoriossa klo 14 alkaen. Tilaisuudet striimataan. Tehyn ammattiosastojen hallitusten yhteinen kokoontuminen pidetään välittömästi näiden tiedotustilaisuuksienjälkeen. Tehyn aktiivitoimijoiden on tärkeää saada tietoa jäsenistöltä yt-toimenpiteiden etenemisestä ja vaikutuksista esimerkiksi pääluottamusmiesten ja alueluottamusmiesten kautta. Työntekijän / viranhaltijan saadessa työnantajalta salatun sähköpostin, jossa ilmoitetaan uudelleen sijoittamisesta tai irtisanomisesta, on sinulla jäsenenä oikeus ottaa mukaan edustaja, esimerkiksi pääluottamusmies tai alueluottamusmies. Kymenlaakson Tehyläiset ammattiosastot; Ao 400 Ao 401 Ao 404 Ao 406 Ao 408